Managementul – o cutie cu surprize

23 Martie 2017

În filmul Forest Gump, celebru în anii ’90, un personaj spunea: „Life is like a box of chocolate – you never know what you’re gonna get”. Replica rămâne valabilă și, aplicată la dinamica mediului de business actual, capătă noi valențe la nivel individual.

Funcția de management este și ea o cutie cu surprize. Fiecare zi aduce ceva nou și, de multe ori, neașteptat.

Din perspectiva rezultatelor muncii sale un manager are, de obicei, indicatori de performanță destul de clar definiți. Dar cum se asigură că îi atinge? Aspectele tehnice ale muncii sale, produsul de bază al echipei pe care o conduce, sunt necesare pentru a putea defini criterii obiective pentru rezultatele așteptate.

Ceea ce este însă la fel de important dar, uneori mai dificil de obținut, este capacitatea de a obține aceste rezultate prin intermediul oamenilor. Competențele din această zonă sunt deseori considerate implicite. Ele nu sunt destul de clar operaționalizate – transformate în comportamente observabile – pentru a putea fi urmărite în procesul de recrutare și selecție sau monitorizate în evaluarea managementului organizației.

Primul pas însă, înainte de identificarea și dobândirea competențele necesare unui manager, este ca acesta să își dorească să se dezvolte și pe o zonă personală. Apoi  participarea la un program de formare pentru management dar și aplicarea consecventă a tehnicilor învățate.

Dar care sunt aceste competențe atât de necesare unui manager indiferent de domeniul în care lucrează?

În primul rând, capacitatea de a conduce echipa ținând cont de fiecare membru în parte. Acest lucru implică strategii de responsabilizare aplicate pe niveluri diferite. O altă abilitate esențială este asertivitatea, deoarece angajații vor prelua modelul de comunicare de la un manager care știe să comunice asertiv și asta duce la eficientizarea muncii.

Un bun manager este interesat să cunoască tipul de personalitate, locul controlului și pârghiile motivaționale ale fiecărui membru al echipei și să le folosească pentru a crea mediul de lucru care să permită angajaților atingerea potențialului lor maxim și, astfel, nivelul maxim de performanță al echipei.

Organizarea personală este un alt aspect esențial care, alături de managementul riguros al resurselor personale și departamentale, poate face diferența în situațiile limită și nu numai.

Toate aceste competențe manageriale se circumscriu cumva unei bune cunoașteri a personalității umane, precum și unei bune comunicări interpersonale. De fapt, competența în management se construiește pe fondul unei personalități echilibrate, al unei bune autocunoașteri, al unui nivel înalt de încredere în propria persoană, al unei capacități de acceptare și de cuprindere a tuturor aspectelor dificile sau conflictuale pe care trebuie să le gestioneze cu rezultate optime. Iar aceste trăsături pot fi conștientizate și dezvoltate până la un anumit nivel de fiecare dintre noi.

Acestea sunt principiile pe care se bazează cursul intitulat „People management” și care, împreună cu modulele „Comunicare asertivă”, „Time management și organizare personală”, „Noțiuni de bază în project management” și „Abilități de prezentare” compun programul Executive Development – program care oferă o sinteză a celor mai importante abilități manageriale și care se adresează atât managerilor cu experiență, cât și celor aflați de puțin timp în funcții de conducere.

Pentru conducătorii organizațiilor care doresc să crească eficiența sistemelor de management la nivel de top și middle management cel mai direct mod de a obține acest lucru este înscrierea într-un program de training și coaching.

Alături de modulele de training pentru dezvoltarea competențelor manageriale, programul organizat de Institutul de Studii Financiare, în parteneriat cu Transvertical Executive Coaching, este dedicat managerilor executivi care doresc să îmbine instrumentele de management organizațional cu dezvoltarea personală și cunoștințele de psihologie organizațională.

 

Material realizat de Cristina Stroe, formator și coach, activând în domeniul consultanței în management, comunicării și psihologiei organizaționale, și trainer în cadrul programului Executive Development.

Pentru alte detalii și înregistrare la program vă stăm la dispoziție la adresa alina.tudorache@isfin.ro și la telefon 0758 491 987.

 

Conferința Internațională „Formarea Profesională Financiară azi și mâine” - subiecte dezbătute

Joi, 16 noiembrie  2017, a avut loc cea de-a treia ediție a Conferinței Internaționale “Formare profesiona...vezi tot

Revista de Studii Financiare

Anunț privind suportul de curs Inițiere În Constatarea Și Dimensionarea Daunelor

Institutul de Studii Financiare (ISF) pune la dispoziția celor interesați suportul de curs Inițiere &i...vezi tot

Tact

Caravana LA DRUM ASIGURAȚI! s-a oprit la Timișoara în 9 noiembrie

Caravana LA DRUM ASIGURAȚI! s-a oprit  la Timișoara în 9 noiembrie ISF în parteneriat cu PRBAR și P...vezi tot

ISF - Accredited Training Partner of CISI

Care au fost principalele subiecte dezbatute cu prilejul Conferintei ECFS 2017

Institutul de Studii Financiare - ISF, Universitatea „Petru Maior” și Societatea Română de Cercetare...vezi tot

Ectranz

Curs de inițiere în constatarea și evaluarea daunelor

În atenția: Furnizorilor de programe educaționale în domeniul asigurărilor Referitor: Curs de inițiere ...vezi tot

IMASIG Job-uri de la cele mai populare companii din România. Peste 60.000+ oferte în România și peste hotare. Un mod confortabil, rapid și gratuit de a-ți găsi un job.
 Newsletter ISF

Abonează-te acum pentru a primi ultimele noutăți. Suntem prezenți și pe rețelele de socializare și